الحسینی، ح. (1384). مقدمهای بر آموزش از راه دور. تهران: موسسه فرهنگی مبادی تربیت.
ذوالفقاری، ح.، ارشادیمنش، س. (1395). تأثیر آموزش از راه دور بر آگاهی فراشناختی و درک مطلب دانشجویان. علوم روانشناختی، ۱۵(57)، 127-154.
طالبزاده، م.، و حسینی، ع. (1385). آموزش از راه دور: رهیافتی نوین در آموزش و پرورش ایران، بررسی اثربخشی مراکز آموزش از راه دور و برنامههای آموزشی و درسی آنها در مقطع متوسطه سال تحصیلی 85-84 کل کشور. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 19، 73-92.
یاسینی، ع.، و تابان، م. (1394). مطالعه اثربخشی دورههای آموزش مجازی از دیدگاه اساتید و دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه اصفهان). فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، ۱(۴)، 175-198.
Bates, A. W. (2015). L’enseignement à l’ère numerique: des balises pour l’enseignement et l’apprentissage. Vancouver BC: Tony Bates Associates Ltd.
Bates, A. W., Desbiens, B., Donovan, T., Martel, É., Mayer, D., Paul, R., & Seaman, J. (2017). Tracking online and distance education in Canadian universities and colleges. Vancouver, BC, Canada.
Beck, H. P., & Milligan, M. (2014). Factors influencing the institutional commitment of online students. The Internet and Higher Education, 20, 51-56.
Bishop, T. (2006). Research highlights cost effectiveness of online education. Sloan Consortium.
Chaney. B. H. (2003). Technologie, open learning and distance education. London: Routledge.
Chen, R. S., & Tsai, C. C. (2007). «Gender differences in Taiwan university students' attitudes toward web-based learning». Cyberpsychology and Behavior, 10(5), 645-654.
Conseil Superieur De L’education Et De L’enseignement Superieur. (2015). La formation à distance dans les universites quebecoises: un potentiel à optimiser. Ministre de l’Education Nationale, de l’Enseignement Superieur et de la Recherche. Quebec, Qc, Canada.
Fariborzi, E., & Bakar, K. B A. (2010). «Factors influencing the effectiveness of courses in Iranian university e-learning centers». The International Journal of Technology, Knowledge and Society, 6(1), 72-80.
Gerin-Lajoie, S., & Potvin, C. (2011). «Évolution de la formation à distance dans une universite bimodale». Distances et Savoir, 9(3), 349–374.
Gerin-Lajoie, S., Papi, C., & Isabelle, P. (2019). De la formation en presentiel à la formation à distance: comment s’y retrouver ?» In Colloque Internationale sur l’education 4.1. Poitiers, France. Consulte à l’adresse https://education4-1.sciencesconf.org/217200
Koch J, Andrew S, Salamonson Y, Everett B, Davidson PM. (2010). «Nursing students’ perception of a web-based intervention to support learning». NURS EDUC TODAY.(8) 30, 90-584
Kumrow, D. E. (2007). «Evidence-based strategies of graduate students to achieve success in a hybrid web-based course». Journal of Nursing Education, 46(3), 140-145.
Lakhal, S., & Power, M. (2016). «La formation en ligne en enseignement postsecondaire au Quebec: proposition d’une typologie de cours. In ACTES DU COLLOQUE CIRTA 2016 «Depassons nos frontières».104-131
Loisier, J. (2013). Memoire sur « les limites et defis de la formation à distance au Canada francophone», Document prepare pour le Reseau d’enseignement francophone à distance du Canada (REFAD).
Moore, J. L., Dickson -Deane, C., & Galyen, K. (2011). «E-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same? »The Internet and Higher Education, 14(2), 129-135.
Palloff, R., & Pratt, K. (2177). The Excellent Online Instructor: Strategies for Professional Development. Jossey-Bass, an Imprint of Wiley.
Power, M. (2008). « The emergence of a blended online learning environment». MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 4(4), 503-514.
Power, M., & Vaughn, N. (2010). «Redesigning Online Learning for International Graduate Seminar Delivery». International Journal of E-Learning & Distance Education, 24(2), 19–38.
Proserpio, L., & Gioia, D. A. (2007). «Teaching the virtual generation. Academy of Management». Learning & Education, 6(1), 69-80.
Rovai, A. P., Wighting, M. J., Baker, J. D., & Grooms, L. D. (2009). «Development of an instrument to measure perceived cognitive, affective, and psychomotor learning in traditional and virtual classroom higher education settings». The Internet and Higher Education, 12(1), 7-13.
Ruiz, J. G., Mintzer, M. J., & Leipzig, R. M. (2006). « The impact of e-learning in medical education». Academic medicine, 81(3), 207-212.
Sener, J. (2015). «Updated E-Learning Definitions». Recupere le 16 avril 2018 de https://onlinelearningconsortium.org/updated-e-learning-definitions-2/
Unwin, P. T. H., & Unwin, T. (Eds.). (2009). ICT4D: Information and communication technology for development. Cambridge University Press.
Won, K. & Timothy, Sh. (2003). Distance Education: the status and challenges. Journal of Object Technology, 2(6), 35-42
Woo, Y., & Reeves, T. C. (2007). « Meaningful interaction in web-based learning: A social constructivist interpretation». The Internet and Higher Education, 10(1), 15-25.
Yang, Z., & Liu, Q. (2007). « Research and development of web-based virtual online classroom». Computers and Education, 48(2), 171-184.
ارسال نظر در مورد این مقاله